دیزل ژنراتور چیست


ما در این مقاله از فروشگاه سعدی درباره نحوه کار دیزل ژنراتور توضیح دادیم همراه ما باشید.

دیزل ژنراتور چیست؟

یکی از سوالاتی که همواره در ذهن مخاطبین وجود دارد در این مورد می باشد که در اصل دیزل ژنراتور چیست و چه کاربردی دارد؟ و یا دیزل ژنراتور چیست و از چه قطعاتی تشکیل شده است؟ در این مقاله سعی کرده ایم به سوال دیزل ژنراتور چیست و یا نحوه کارکرد با دیزل ژنراتور بپردازیم. دیزل ژنراتور ترکیبی از یک موتور دیزل با یک ژنراتور الکتریکی برای تولید انرژی الکتریکی است که بیشتر مصرف آن به عنوان جایگزین منبع برق در هنگام قطعی برق در منازل، کارخانه ها و سایر ارگان هایی مانند بیمارستان ها، فرودگاه ها و... مورد استفاده قرار می گیرد. برای پاسخ بهتر به این سوال که دیزل ژنراتور چیست ، می توان به این مورد اشاره کرد که دیزل ژنراتور یک منبع جایگزین و قابل اعتماد برای تولید ولتاژ برق در خانه ها، کسب و کارها و کارخانه ها می باشد. دیزل ژنراتورها با استفاده از یک ژنراتور و موتور دیزلی، جریان برق را تولید می کنند. دیزل ژنراتور از سوخت دیزل برای کار استفاده می کند. ژنراتورهای دیزلی با استفاده از یک ژنراتور و موتور دیزلی برق تولید می کنند. ژنراتورهای دیزلی یک جریان پیوسته نیروی ولتاژ را فراهم می کنند ودر نتیجه به تنظیم نوسانات کمک می کند.

موتور دیزلی وسیله ای است که می تواند توسط احتراق یک سوخت مایع که سوخت دیزل نامیده می شود، حرکت چرخشی ایجاد کند و ژنراتور وسیله ای است که می تواند از حرکت چرخشی برق تولید کند. به عبارتی باید در جواب سوال دیزل ژنراتور چیست بگوییم که دیزل ژنراتور مجموعه ای است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. به عنوان مثال، این نوع سوخت در مقایسه با دیگر سوختها مانند بنزین، با دمای بالاتر سوزانده می شود، از این رو کارآمدتر بوده و قدرت بیشتری را برای ژنراتور فراهم می کند.


@image


دیزل ژنراتور چیست و چگونه کار می کند؟

یک ژنراتور دیزل ، یا همانطور که معمولاً شناخته شده است ، یک گشت دیزل انرژی مکانیکی تولید شده توسط یک موتور احتراق داخلی (موتور IC) را به نیروی الکتریکی تبدیل می کند. ژنراتور با استفاده از موتور آی سی که دیزل را می سوزاند ، ژنراتور دیزل نامیده می شود.اول، هوا به ژنراتور منتقل می شود تا زمانی که فشرده شود.سوخت دیزل تزریق می شود. به این ترتیب، احتراق شروع می شود و ژنراتور را راه اندازی می کند. ژنراتور شروع به تولید انرژی الکتریکی لازم برای توزیع، با توجه به نیازهای تجهیزات متصل به آن یا مکانی که عرضه خواهد شد، می کند.

یک دیزل ژنراتور سوخت دیزل را به برق تبدیل می کند. موتور دیزل برای تولید حرکت برای ژنراتور، سوخت دیزل را می سوزاند که با استفاده از دینام حرکت را به برق تبدیل می کند.

دیزل ژنراتور چیست به یک دغدغه در میان افراد تبدیل شده است و جواب این سوال را افرادی که تخصص و دانشی در مورد دیزل زنراتور دارند می توانند توضیح دهند که دیزل ژنراتور چیست.

در ادامه بعد از اینکه متوجه شدیم دیزل ژنراتور چیست به مزایای این دستگاه می پردازیم:

 موتورهای دیزلی در مقایسه با موتورهای بنزینی مصرف سوخت کمتری دارند؛ به این معنا که در مدت زمان یکسان مصرف سوخت موتورهای دیزلی کمتر است.

 سوخت های دیزلی ارزان تر از سوخت های بنزینی هستند و این یعنی استفاده از موتورهای دیزلی از لحاظ اقتصادی به صرفه تر است.

 از آنجاییکه موتورهای دیزلی کاربراتور ندارند، نسبت به انواع دیگر موتورها استهلاک کمتری دارند چرا که نیاز به تعویض شمع ندارند.

 عمر مفید دیزل ژنراتورها به طور متوسط سه برابر بیشتر از موتورهای بنزینی است.

در مورد خصوصیات ژنراتور و اینکه دیزل ژنراتور چیست در ادامه صحبت می کنیم:

دیزل ژنراتور ها منبع مهمی برای تولید برق موقت و اضطراری در بخش های مختلف و در مقیاس بزرگ، صنایع، می باشند. پیدایش و ظهور آنها به اختراع موتورهای دیزلی وابسته است. هر چه دیزل ژنراتورها بزرگتر باشند، راندمان بهتری دارند و ارزان بودن سوخت مصرفی آنها نسبت به موتورهای بنزینی مهمترین مزیت آنها محسوب می شود. دیزل ژنراتورها معمولا به صورت جفتی در اتاقک موتور تعبیه می شوند. این کار با دقت بسیار بالایی صورت می گیرد تا اشکال در بخشی از موتور موجب از کار افتادن هر دو ژنراتور نشود. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه دیزل ژنراتور چیست، با ما در قسمت مقالات همراه باشید.


@image


قطعات دیزل ژنراتور چیست :

1- موتور

2- منبع تغذیه

3- سیستم سوخت

4- تنظیم کننده ولتاژ

5- سیستمهای خنک کننده و خروجی

6- سیستم روغن کاری

7- شارژ باطری

8- صفحه کنترل

9- قالب مونتاژ اصلی

چرا به دیزل ژنراتور نیاز داریم؟

دلایل زیادی وجود دارد که می توان گفت خرید ژنراتور کمک می کند و مفید است. در اینجا می توانید سه مورد از آنها را پیدا کنید:

منبع دیگری از برق در دسترس نیست.

ظرفیت کافی برای تامین نیاز از طرف تامین کننده تجاری وجود ندارد.

در صورت قطع دوره ای یا پایدار برق شبکه تجاری، یک منبع اضافی از انرژی الکتریکی ضروری است. چنین تلفات برق می تواند به طور جدی بر سازمان های مختلف تاثیر بگذارد، مانند:

بیمارستانها-از دست دادن نظارت بیمار.

مراکز داده- ضرر در پردازش داده ها.

دفاتر و ساختمان های اقامتی- از دست دادن قدرت، روشنایی و بالابرها.

کاربردهای دیزل ژنراتور چیست :

معدن : دیزل ژنراتور ها به طور گسترده در عملیات استخراج معادن در سراسر جهان استفاده می شود. آنها بیش از 70٪ از کل نیروی مورد نیاز درعملیات معدن را با تجهیزات سنگین مانند ماشین حفاری، حفاری، تسمه نقاله و جرثقیل تامین می کنند.

مراقبتهای بهداشتی : این صنعت از بسیاری از جهات حساس است. بدون ژنراتورهای موتور دیزلی برای تامین برق پشتیبان و در صورت قطع یا خرابی برق ، بسیاری از بیماران دراستفاده از امکانات پزشکی ، جان خود را از دست خواهند داد.

1- تجاری : خاموشی در محل تجاری به معنای زیان های هنگفتی برای ثبت پول نقد بوده و چالش های امنیتی هم برای مردم و هم برای سرمایه آنها به وجود خواهد آورد.

"تیم انرژی گستر سعدی با اتکا بر دانش، تخصص و بهره مندی از نیروهای متخصص و متعهد خود، پاسخگوی نیازمندی های مشتریان در زمینه مشاوره خرید، طراحی، تامین، نصب، راه اندازی و ارائه خدمات پس از فروش از قبیل سرویس و نگهداری میباشد."

جهت دریافت مشاوره تخصصی رایگان، با ما تماس بگیرید. 02133945703-4

saadico

مقالات مرتبط

برای استعلام قیمت محصولات ، حتما همین الان با ما تماس بگیرید

02133112133