مخازن سوخت ژنراتور



ژنراتورها برق کمکی را در هنگام قطع برق از شرکت توزیع برق محلی تامین می کنند. این کار با استفاده از انرژی مکانیکی ورودی برای شروع احتراق سوخت و تبدیل انرژی آزاد شده به انرژی الکتریکی انجام می شود. اگر هیچ سوختی در دسترس ژنراتور در زمان قطعی برق نباشد، هدف از وجود ژنراتور از بین می رود. از این رو، ذخیره سوخت ضروری است تا چنین احتمالی رخ ندهد. سوخت در تانک های مخصوص سوخت ذخیره می شود. چندین فاکتور در هنگام انتخاب و نصب مخزن سوخت مناسب ژنراتور باید در نظر گرفته شود.

برای اطلاع از قیمت دیزل ژنراتور بالدوین به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

تعیین ظرفیت مخزن سوخت

شما ابتدا باید تعیین کنید که چه مقدار سوخت برای ذخیره سازی نیاز دارید زیرا این کار ظرفیت مخزن سوخت شما را مشخص می کند. حداقل ظرفیت ذخیره سازی را ابتدا با تخمین سه پارامتر زیر محاسبه کنید:

1. موجودی اضطراری: برای تأخیر در عرضه یا نیازهای مصرف بیش از حد به چه میزان سوخت نیاز دارید؟

2. زمان سررسید برای تامین: مدت زمان مورد نیاز برای خرید سوخت از فروشنده به سایت ژنراتور چقدر است؟

3. موجودی زمان سر رسید: برای کارکرد ژنراتور خود در طول زمان سر رسید به چه مقدار سوخت نیاز دارید؟

بر اساس سه پارامتر فوق، حداقل نیاز ذخیره سازی به شرح ذیل تعیین می شود:

حداقل ظرفیت ذخیره سازی = موجودی اضطراری + موجودی زمان سر رسید

چه سطحی از ظرفیت ذخیره سوخت برای شما مناسب است؟

در مورد قطع برق که به ندرت یا کوتاه مدت است، یک تانک ذخیره کوچکتر برای نیاز سوخت شما کافی است. با این حال، برای پر کردن تانک خود باید بیشتر سوخت را به میزان کمتری خریداری کنید. در حالی که سرمایه‌گذاری اولیه (هزینه‌های سرمایه) کم در راه‌اندازی مخزن ذخیره‌سازی و هزینه‌های نگهداری و تعمیرات کم را متحمل می‌شوید، هزینه تحویل سوخت در هر واحد بالاتر خواهد بود.

مخازن ذخیره بزرگ زمانی نیاز است که ژنراتور برای پشتیبانی از موسسات تجاری بزرگ یا جاهایی که قطعی برق مکرر می باشد و برای مدت طولانی ادامه دارد، بکار گرفته شده است. در این حالت، می توانید سوخت را کمتر و در حجم های بزرگتر خریداری کنید. با این حال، در راه اندازی مخزن ذخیره سازی خود متحمل هزینه های اولیه (هزینه های سرمایه ای) بیشتری خواهید شد. هزینه های نگهداری و تعمیرات نیز در دراز مدت بالا خواهد بود. از سوی دیگر، هزینه تحویل سوخت به ازای هر واحد کاهش می‌یابد زیرا می‌توانید مقادیر زیادی سوخت را برای تحویل یکباره سفارش دهید. با این حال، باید هزینه‌های پنهان ناشی از مخاطرات ذخیره‌سازی مقدار بیشتری سوخت را نیز در نظر بگیرید.

قبل از نهایی کردن ظرفیت ذخیره سازی، نهایی کردن قرارداد تامین سوخت با فروشنده ضروری است. ظرفیت فروشنده برای تامین مقدار مورد نیاز در تکرار یا تناوب مورد نیاز باید ارزیابی شود و جریمه های نکول باید در قرارداد گنجانده شود.

انواع مخازن سوخت

مخازن سوخت ژنراتور معمولا سه نوع هستند:

1. مخازن بین شاسی

2. مخازن ذخیره سازی زیرزمینی

3. مخازن ذخیره سازی روی زمین (رو زمینی)

مخازن بین شاسی

اگر نیاز به ذخیره کمتر از 1000 گالن سوخت دارید، به مخازن بین شاسی نیاز دارید. همانطور که از نام آن پیداست، مخازن بین شاسی طوری طراحی شده اند که باک جهت مصرف روزانه بین شاسی و زیر دیزل ژنراتور قرار دارد.

مخازن زیر پایه از نظر مقطع مستطیل شکل و مخازن دو جداره هستند. این مورد به جلوگیری از ریختن سوخت در صورت نشتی کمک می کند. هر دو مخزن باید با استفاده از ورق های فولادی ضخیم ساخته شوند. لوله‌ها و اتصالات متعددی به مخزن اولیه متصل شده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها تامین و برگشت سوخت، دریچه هوا، شیر فشار اضطراری و هشدارهای سوخت سطح بالا و پایین است. سیستم پر کن مخزن باید به گونه‌ای طراحی شود که در حین پر کردن هیچ ریزشی وجود نداشته باشد و دریچه ورودی، وقتی مخزن 95 درصد پر شد به طور خودکار بسته شود. پس از نصب، مورد تست هیدرواستاتیک قرار می گیرد، به عنوان مثال: مخزن اولیه با پنج psig و مخزن ثانویه با سه psig تست می شود.

مخازن ذخیره سازی زیرزمینی

اگر شما نیاز به ذخیره بیش از 1000 گالن سوخت دارید، می توانید مخازن ذخیره سازی زیرزمینی یا مخازن ذخیره سازی روی زمین را انتخاب کنید. مخازن ذخیره سازی زیرزمینی هزینه بیشتری برای نصب دارند اما عمر طولانی تری دارند زیرا از محیط محافظت می شوند. مخازن ذخیره سازی زیرزمینی را می توان از پلاستیک تقویت شده با فایبرگلاس ساخت. چنین مخازنی معمولاً به گونه ای آجدار هستند که استحکام ساختاری را فراهم کنند. به طور متناوب، مخازن ذخیره سازی زیرزمینی را می توان از فولاد اما با حفاظت کاتدی مناسب در برابر خوردگی آب زیرزمینی ساخت. به همین ترتیب، لوله کشی از مخزن ذخیره زیرزمینی به ژنراتور می تواند از پلاستیک تقویت شده با فایبرگلاس یا فولاد محافظت شده کاتدی باشد.

نشتی و نشت در سیستم های مخازن ذخیره سازی زیرزمینی می تواند پرهزینه و اصلاح آن دشوار باشد. چنین سیستم هایی باید مجهز به تجهیزات و دستورالعمل های جلوگیری از پر شدن بیش از حد و نشت باشند. در بدترین حالت یک سناریو، نصب مخازن ذخیره سازی زیرزمینی باید به گونه ای باشد که نشت یا نشت سوخت در یک منطقه محدود مهار شود. از این رو، محوطه زیرزمینی با کف و دیوارهای بتنی احاطه شده است. پس از نصب مخازن ذخیره سازی زیرزمینی در این منطقه، منطقه خارجی با شن و ماسه پر می شود.






مخازن ذخیره سازی روی زمین (رو زمینی)

همانطور که از نام آن پیداست این مخازن در بالای سطح زمین نصب می شوند. در حالی که این مخازن در ساخت و ساز مشابه مخازن ذخیره سازی زیرزمینی هستند، تفاوت زیادی در دستورالعمل های نصب دو نوع مخزن ذخیره سوخت وجود دارد. این به دلیل عوامل مختلفی است که برای به حداقل رساندن خطرات باید در نظر گرفته شوند. مخازن ذخیره سازی بالای زمین با خطر سرایت آتش به سایر تسهیلات مجاور، خطر آتش سوزی دارند. بنابراین این مخازن باید در حداقل فاصله مشخص شده از سایر تاسیسات نصب شوند. به منظور مهار نشت و نشتی، دیواره های مانع باید در اطراف مخازن ذخیره سازی بالای زمین ساخته شوند. حجم آزاد محصور شده توسط دیواره های مانع به طور کلی باید 110 درصد حجم مخازن باشد. مخازن ذخیره سازی در سطح زمین نیز باید توسط سازه های حفاظتی مناسب در برابر شرایط جوی محافظت شوند.






تاییدیه ها و کدها

مخازن سوخت ژنراتور و سیستم های لوله کشی همراه قبل از نصب نیاز به تایید اولیه دارند. این نه تنها برای شرکت های صنعتی بلکه برای مخازن سوخت مورد استفاده برای مصارف خانگی یا تجاری نیز الزامی است. فقط مخازن با ظرفیت بسیار کم ممکن است از تاییدیه ها مستثنی شوند. جزئیاتی که باید ارائه شود شامل نقشه‌های ساخت، دیتاشیت های محصول برای تمام اجزای خریداری شده، کنترل‌های پیشنهادی و نمودار سیم‌کشی، طرح‌بندی لوله‌کشی پیشنهادی و دستورالعمل‌های نصب سازنده است.

در طول ساخت و نصب مخازن سوخت ژنراتور باید چندین کد رعایت شود. کد اولیه در ایالات متحده، کدها و استانداردهای انجمن حفاظت از آتش ملی (NFPA) است. بخش های مربوط به NFPA برای مخازن سوخت ژنراتور NFPA 30 و NFPA 37 می باشد. کد مقررات فدرال عنوان 40 بخش 112 به جلوگیری از نشت از مخازن سوخت ژنراتور می پردازد.


"تیم انرژی گستر سعدی با اتکا بر دانش، تخصص و بهره مندی از نیروهای متخصص و متعهد خود، پاسخگوی نیازمندی های مشتریان در زمینه مشاوره خرید، طراحی، تامین، نصب، راه اندازی و ارائه خدمات پس از فروش از قبیل سرویس و نگهداری میباشد."

جهت دریافت مشاوره تخصصی رایگان، با ما تماس بگیرید. 02133945703-4

saadico