موتور برق المکس


موتور برق المکس

موتور برق المکس (Elemax) با سوخت مصرفی بنزین محصول کشور ژاپن است. موتور برق ‌تولیدشده شرکت Sawafuji Electric به‌عنوان یک تامین‌کننده برق مصرفی تک‌فاز و سه‌فاز از سال 1992 در سطح جهان مطرح است. در دنیای الکترونیک امروزی بهره‌مندی از جریان برق برای انجام کارهای روزمره شخصی و حتی در ابعاد بزرگ‌تر جهت رفع نیاز برق مجموعه‌های صنعتی بزرگ، یک امر ضروری است.

برای پی بردن به اهمیت وجود برق باید به‌صورت شخصی به این سوال که "قطع برق تا چه حد به کسب‌وکار و روال طبیعی زندگی شما آسیب می‌زند؟" پاسخ دهید. در این لحظه اهمیت وجود یک پشتیبان مناسب در زمان نبود برق مصرفی برای شما عیان خواهد شد. این مقاله جهت آشنایی بیشتر شما با موتور برق المکس بوده و همچنین به معرفی مزایا و انواع مختلف این نوع از موتور برق نیز اشاره خواهیم داشت.

موتور برق المکس با موتور احتراق داخلی هوندا تولید شده و به‌دلیل اهمیت حفظ کیفیت ساخت، تمام مراحل تولید و سرهم‌بندی این موتور برق بنزینی در کشور ژاپن انجام می‌شود. استفاده از موتور چهار زمانه هوا خنک برای تمامی مدل‌های ساخته شده موتور برق شرکت Sawafuji Electric سبب تامین انرژی لازم مورد نیاز مصرف‌کننده شده است.

موتور برق در زمان کمبود و یا نبود انرژی الکتریسیته جهت انجام کارهای روزانه شخصی و کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. از موتور برق المکس می‌توان جهت تولید برق مصرفی تک‌فاز و سه‌فاز بهره برد. بسیاری از مجموعه‌های تجاری و تولیدی ایران در روزهای گرم تابستان دچار مشکل نبود برق و تاثیرات منفی از قطعی این منبع حیاتی جهت ادامه روند کاری خود هستند. راه حل این موضوع استفاده از یک موتور برق مناسب مانند موتور برق المکس است.

موتور احتراق تولیدی شرکت هوندا و اسمبل کامل قطعات در کشور ژاپن، اطمینان‌خاطر خاصی برای خریداران و مصرف‌کنندگان این موتور برق ایجاد نموده است. تامین برق استاندارد و مطمئن، نتیجه استفاده از موتور برق المکس است. لازم به‌ذکر است؛ تهیه مدل‌های متنوع موتور برق المکس سبب تامین برق مصرفی ایمن و استاندارد جهت رفع‌نیاز مشترکین خانگی نیز خواهد بود. در ادامه به مزایای استفاده از این موتور برق و مدل‌های مختلف آن بیشتر خواهیم پرداخت.

مزایا موتور برق المکس

مهم‌ترین مزایا استفاده از موتور برق هوندا المکس عبارت است از:

  • وزن ایده‌آل
  • صدای کم در زمان کارکرد
  • طراحی ساده و مناسب بدنه اصلی
  • حمل‌ونقل آسان
  • موتور احتراق چهار زمانه هوا خنک هوندا
  • بهره بردن از سیم‌ پیچ تمام مس
  • استارت زودهنگام
  • دوام بالا و عدم‌نیاز به تعمیر خاص
  • قابل استفاده در ساعات طولانی به‌صورت مداوم
  • استفاده از سیستم AVR جهت تعیین و تنظیم ولتاژ و جلوگیری از بروز نوسان روی ژنراتور
  • با یک‌بار پر کردن مخزن سوخت می‌توان ساعات زیادی از موتور برق استفاده کرد.
  • مصرف سوخت بسیار پایین
  • فناوری ساخت جدید

موتور برق المکس

انواع موتور برق بنزینی المکس

دلایل شخصی فراوانی جهت خرید یک موتور برق وجود دارد. تامین برق مصرفی سه‌فاز شرکت‌های صنعتی یا رفع‌نیاز استفاده از برق در مناطق دور از شبکه برق سراسری می‌تواند از علل تهیه موتور برق باشد. برخی از اشخاص به‌طور مداوم در حال مسافرت، کوه‌نوردی و طبیعت‌گردی هستند؛ بهره‌مندی از یک موتور برق با قدرت تامین برق استاندارد و وزن کم، بسیاری از نیازهای اساسی این گروه از افراد را تامین می‌کند.

موتور برق المکس در ابعاد، وزن و توان خروجی مختلف در 5 دسته منحصربه‌فرد جهت تامین برق استاندارد تک‌فاز و سه‌فاز تولید و در اختیار مصرف‌کننده قرار گرفته است. انواع موتور برق هوندا المکس عبارت است از:

موتور برق Elemax SH

موتور برق Elemax EX

موتور برق Elemax SHX

موتور برق Elemax SHT

موتور برق Elemax SV

هر یک از مدل‌های موتور برق نام برده شده دارای طراحی، توان خروجی، ابعاد، مصرف سوخت، قابلیت حمل و ویژگی‌های اختصاصی خود هستند. با کسب اطلاعات لازم از هر کدام از مدل‌ها، امکان انتخاب مناسب در جهت رفع‌نیاز تامین برق مصرفی یک سفر جاده ‌ای تا تامین انرژی استاندارد یک شرکت تولیدی بزرگ را خواهید داشت. جهت آشنایی بیشتر و بررسی موتور برق مناسب تک‌فاز و سه‌فاز در ادامه مقاله همراه ما باشید.

موتور برق Elemax SH

مدل‌های مختلفی از موتور برق المکس سری SH در ابعاد، وزن و قابلیت‌های متفاوت عرضه شده است. موتور برق‌های سری SH قابلیت‌های پایه و معمول را دارا هستند. ویژگی‌های موتور برق هوندا المکس سری SH عبارت است از:

تک‌فاز بودن

جابجای آسان

توان خروجی 220 ولت

عدم‌پوشش برق مورد نیاز شرکت‌های صنعتی

تامین برخی از تجهیزات کشاورزی و کارگاهی را دارا خواهند بود.

مناسب برای سفرهای جاده‌ای

موتور برق Elemax SHX

موتور برق بنزینی المکس سری SHX در دسته موتور برق‌های قابل حمل قرار داشته و از لحاظ اندازه، جزء کوچک‌ترین موتور برق‌های خانواده المکس است. مدل‌های SHX1000 و SHX2000 با قابلیت حمل آسان و ابعادی به اندازه یک کیف دستی در زمره موتور برق‌های سری SHX قرار دارد.

موتور برق هوندا المکس مدل SHX1000

اندازه کوچک و طراحی بدنه ویژه این موتور برق سبب شده تا از آن به‌عنوان یک تولیدکننده برق خانگی و یا حتی تامین‌کننده برق استاندارد مصرفی یک سفر نیز بهره برد. موتور برق هوندا مدل SHX1000 دارای سیستم AVR جهت تنظیم ولتاژ برق، سیم‌پیچ تمام مس و خروجی برق 220 ولت است.

طراحی ساده، وزن کم، خروجی برق AC به میزان 220 ولت تک‌فاز برای مصرف خانگی و خروجی برق DC به مقدار 12 ولت جهت تامین انرژی راه‌اندازی تجهیزات اتومبیل موجب رواج استفاده از این مدل موتور برق در سطح گسترده شده است. لازم به‌ذکر است که این موتور برق هوندا توان خروجی برق سه‌فاز و تامین برق مصرفی استاندارد مجموعه‌های صنعتی را پوشش نخواهد داد.

وزن نهایتی موتور برق هوندا مدل SHX1000 تنها 13 کیلوگرم است. 3.8 لیتر بنزین جهت پر کردن مخزن آن لازم بوده و با این مقدار بنزین به مدت 8.6 ساعت می‌تواند به صورت مداوم کار خود را به‌درستی انجام دهد. موتور احتراق سری GX هوندا با نهایت توان خروجی 1000 وات و مقدار صدای 58 دسی‌بل موجب علاقه‌مندی اشخاص فراوانی به این مدل موتور برق شده است.


موتور برق هوندا المکس مدل SHX2000

تمامی خصوصیات مثبت مدل مدل SHX1000 در این مدل از موتور برق هوندا وجود دارد. با تغییرات کوچک اما کاربردی، با وزن 21 کیلوگرمی خود توان حداکثری 1900 وات خروجی را برای مصرف‌کننده فراهم می‌کند. سایر خصوصیات این موتور برق عبارت است از:

توانایی شارژ باتری ماشین

هشداردهنده تعویض روغن موتور

خط تغذیه 7 ملی‌آمپری (به نسبت مدل قبلی، برق استاندارد تعداد دستگاه بیشتری را تامین می‌کند)

خروجی برق AC: 220 ولت

خروجی برق DC: 12 ولت

حجم سوخت مخزن: 7.7 لیتر بنزین

مدت زمان کار مستمر با یک بار پر کردن مخزن سوخت: 7 ساعت

قابل استفاده در سفرهای جاده‌ای، مصرف خانگی و تجهیزات کشاورزی

خروجی سه‌فاز نداشته و برای استفاده صنعتی مناسب نیست.

موتور برق Elemax EX

موتور برق المکس سری EX به‌مانند مدل‌های پیش‌تر گفته شده توان خروجی تک‌فاز داشته و مناسب مصارف خانگی با توان مصرفی استاندارد است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این سری از موتور‌های برق به گنجایش بیشتر مخزن سوخت و طولانی‌تر بودن مدت زمان خروجی برق تولیدی به نسبت سری‌های نام برده قبلی است.

موتور برق Elemax SHT

تجهیزات شرکت‌های صنعتی نیاز به برق سه‌فاز دارند و برای تامین این نوع از انرژی می‌توانند از موتور برق المکس سری SHT بهره ببرند. توان تامین برق بسیار بالا این موتور برق‌ها، استفاده از آن‌ها را در ساختمان‌های بزرگ، ادارات، مراکز بیمارستانی و شرکت‌های کارگاهی بزرگ را در پی دارد.

وزن این موتور برق‌ها بالا بوده و برای سهولت در جابجایی، چرخ‌های در قسمت زیرین موتور برق تعبیه شده است. مدل‌های SHT11500 و SHT15000 از پرکاربردترین این سری از موتور برق‌های هوندا المکس هستند.

موتور برق Elemax SV

تولید موتور برق‌های با وزن کم اما راندمان کاری بالا سبب پیدایش مولد برق المکس سری SV شد. خروجی این سری از موتور برق‌ به‌صورت تک‌فاز بوده و نمونه‌های SV2800 و SV3300 از جمله موتور برق‌های بنزینی المکس سری SV هستند.

چطور موتور برق مناسب خریداری کنیم؟

هدف اصلی از خرید موتور برق، تامین تمام و کمال میزان الکتریسیته لوازم برقی مصرفی در ساختمان یا مرکز صنعتی است. از این‌رو می‌توانید با انجام دقیق موارد مطروحه زیر به نتیجه دلخواه خود برسید.

تهیه چک لیست از لوازم یا مصرف‌کنندگان برقی که باید توسط موتور برق تامین انرژی شود. بهتر است لوازمی که در آینده به این لیست اضافه خواهند شد نیز به لیست نهایی خود اضافه کنید.

محاسبه میزان وات مصرفی تمام دستگاه‌های برقی لیست درنظر گرفته شده بر اساس اطلاعاتی که بر روی هر دستگاه درج شده است. برای حفظ ایمنی لوازم برقی در زمان کار با برق تولیدی موتور برق، مجموع اعداد به‌دست آمده را به‌مقدار 15 درصد بالاتر در نظر بگیرد.

موتور برق مدنظر شما باید توان تولید انرژی برابر یا بیشتر از مجموع ولت لیست مصرفی شما را داشته باشد.

برای تهیه موتور برق علاوه بر هزینه اولیه خرید، هزینه‌کردهای تامین سوخت و نگهداری را نیز باید درنظر گرفت. با دقت به هر دو فاکتور گفته شده اقدام به خرید نهایی کنید.

موارد گفته شده به‌همراه انتخاب یک برند معتبر تولید کننده موتور برق بسیار حائز اهمیت است. موتور برق المکس هوندا در ابعاد، نوع سوخت مصرفی و تامین نوع انرژی در حالت تک‌فاز و سه‌فاز جهت مصارف خانگی و صنعتی یک انتخاب بسیار عالی است. تهیه یکی از مدل‌های موتور برق المکس برای مصرف شخصی، اداری، فروشگاهی، کشاورزی، کارگاهی و شرکتی برای خریداران عزیز پیشنهاد می‌گردد.

برای کسب اطلاعات در مورد ديزل ژنراتور بادوان به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.


"تیم انرژی گستر سعدی با اتکا بر دانش، تخصص و بهره مندی از نیروهای متخصص و متعهد خود، پاسخگوی نیازمندی های مشتریان در زمینه مشاوره خرید، طراحی، تامین، نصب، راه اندازی و ارائه خدمات پس از فروش از قبیل سرویس و نگهداری میباشد."

جهت دریافت مشاوره تخصصی رایگان، با ما تماس بگیرید. 02133945703-4

saadico