موتور برق هوندا




موتور برق هوندا و تاریخچه آن


معمولا برای استفاده از انواع سوخت‌های فسیلی نظیر گاز، گازوئیل و بنزین از دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند که به کمک آن سوخت‌ها تبدیل به نیروی مکانیکی می‌گردند و سپس  نیرو  به برق تبدیل می‌گردد. از این نوع وسایل برقی معمولاً در فضاهایی خارج از بافت شهری مثل استخر، ویلاها و محل‌هایی که از برق بی‌بهره هستند استفاده می‌گردد. موتور برق‌ها با متصل شدن به ژنراتور، نیروی مکانیکی تولید شده را به برق تبدیل می‌کنند که معمولاً نیروی خارج‌ شده ۲۲۰ ولت و در حالت سه فاز ۳۸۰ ولت است. یکی از شناخته‌ترین و معتبرترین برندهای موتور برق‌ها، موتور برق هوندا است که جهت ساخت این موتور از قطعات و وسایل با کیفیت بالا و درجه یک استفاده کرده‌اند.  به همین دلیل است که به عنوان محبوب‌ترین موتور برق‌ها در کشورهای مختلف شناخته شده‌اند و طرفداران زیادی نیز دارند. 

مطالعه بیشتر: دیزل ژنراتور بالدوین

البته اگر قصد خرید یک موتور برق با کیفیت را دارید و می‌خواهید بهترین مدل و برند موجود در بازار را انتخاب کنید، باید قبل از انتخاب آن حتما مواردی همچون کیفیت و توان موتور را مورد بررسی قرار دهید. داشتن اطلاعات کافی باعث می‌گردد با توجه به قطعات، نوع ساخت و همچنین توان موتور بهترین مارک و برند را انتخاب کنید تا علاوه بر داشتن بهترین موتور در هزینه های خود نیز صرفه جویی کنید و لازم نباشد پس از خرید موتور وسایل دیگری را جهت رفع مشکلات آن تهیه کنید. با ما در این مقاله همراه باشید تا مزایا و کارکردهای این موتور برق، ویژگی‌های مهم آن و همچنین چند نمونه از این موتورها و کارکردهای آن را برای شما به طور خلاصه بیان کنیم.

تاریخچه شرکت موتور برق هوندا:


یکی از بهترین برند های تولید کننده موتور برق‌های بنزینی شرکت هوندا است. این شرکت قدمت و سابقه چند ده ساله دارد و به عنوان یکی از برجسته‌ترین شرکت‌ها شناخته شده و بسیار معتبر است. یکی از ویژگی‌ها این شرکت دارا بودن بهترین مارک و برندهای موتور برق است که توانسته است اعتبار خوبی را در جهان به خود اختصاص دهد.

شرکت هوندا در سال ۱۹۵۹ فعالیت خود را در ژاپن آغاز کرد و با تولید بهترین تجهیزات صنعتی و کشاورزی شهرت جهانی پیدا کرد که مهم‌ترین و اصلی‌ترین تولیدات این شرکت موتور برق هوندا است. این شرکت همواره سعی کرده تا به عنوان یکی از مهم‌ترین شرکت‌ها جهت تولید انواع موتور برق در سطح جهان مطرح شود و با بهترین محصولاتی که با بهترین کیفیت تولید شده‌اند باعث رضایت مشتریان گردیده است.

همچنین این شرکت با تولید بهترین محصولات و با در نظر گرفتن امکانات، قابلیت‌ها و ویژگی‌های متمایز رقابت ویژه‌ایی را با سایر رقبا بر پا کرده است. در کل این موتور برق با بهترین کیفیت و طراحی و ساخت منحصر به فردی که دارد توسط کشور ژاپن در انواع مختلف بنزینی و گازوئیلی به بازار عرضه می‌گردد.

بیشتر افرادی که قصد خرید موتور برق را دارند معمولا در مورد مدل موتور برق، کدها و میزان توان تولیدی موتور اطلاعات کافی ندارند. پس لازم است در هنگام خرید موتور برق ابتدا مدل و توان مورد نیاز برای کار خود را شناسایی کنید و پس از مراجعه به کاتولیک مربوط به موتور بهترین برند را انتخاب کنید.

پس اگر به دنبال موتور برق ‌های مطمئن و عالی از هرنظر هستید بهتر است مارک‌های شناخته شده مانند موتور برق هوندا را انتخاب کنید. زیرا این محصولات به دلیل کیفیت بالا خیال شما را از هر بابت راحت می‌کنند.

علاوه بر تمام این موارد موتور برق ‌های ژاپنی نسبت به موتور برق‌های چینی قیمت بالاتری دارند. ولی با توجه به مطمئن بودن محصولات ژاپنی ارزش هزینه کردن را خواهند داشت و نیاز نیست که جهت رفع مشکلات در کشاورزی موتور برق دیگری را تهیه کنید.

موتور برق هوندا



مزایای خرید موتور برق هوندا


از پارامترهای مهم در هنگام خرید موتور برق هوندا کیفیت ساخت قطعات و امکانات دستگاه است که در واقع مهم‌ترین دغدغه‌های افراد هنگام خرید موتور برق است. بعد از کیفیت و مهم بودن قطعات باید مواردی دیگر را نیز در خرید این محصول مورد ارزیابی قرار دهید. از جمله این موارد می‌توان به قدرت موتور، مصرف سوخت، ظرفیت و وزن موتور اشاره نمود. همچنین قیمت مقرون به صرفه نسبت به کیفیت موتور برق هوندا نیز یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی این محصول به شمار می‌رود.

همچنین نوع ساخت، دوام و طول عمر بالا نیز از مهمترین مزایای این موتور برق‌های ژاپنی در نظر گرفته شده است.

البته در هنگام خرید موتور برق‌ باید به طراحی زیبا و استحکام بدنه نیز توجه کنید تا مطمئن شوید که برای ساخت آن از بهترین قطعات و وسایل استفاده شده است. زیرا استفاده از تجهیزات و وسایل مطمئن در ساخت موتور برق‌ها باعث ایجاد مقاومت و استحکام موتور در برابر ضربه می‌گردد. همچنین این موضوع باعث بالا رفتن طول عمر مفید موتور نیز می‌گردد پس استهلاک کمتری را به دنبال خواهد داشت.

همچنین این موضوع را مد نظر قرار دهید که هنگام انتخاب موتور برق باید وسایل مورد نیاز برای جابجایی را نیز تهیه کنید تا به راحتی بتوانید موتور برق را جابجا نمایید. در غیر این صورت باید هزینه‌های اضافی جهت جابجایی پرداخت کنید.


مشخصات موتور برق هوندا


از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مشخصات آن می‌توان به بادوام بودن و استفاده از بهترین قطعاتی که دارای کیفیت بالا هستند برای ساخت و تولید این موتور برق‌ها اشاره کرد که باعث کیفیت بالا و بدنه مقاوم در مقابل ضربه شده است.

همچنین در این موتور برق ها از AVR جهت ثابت نگه داشتن ولتاژ استفاده کرده‌اند تا موجب جلوگیری از آسیب دیدن وسایل برقی گردد‌.

در ساخت این نوع موتور برق‌ها از باک بزرگ استفاده کرده‌اند تا به دوام و توانایی روشن ماندن موتور برق‌ها کمک گردد.

از دیگر ویژگی‌های موتور برق ‌های ژاپنی آن است که این موتور برق‌ها در ابعاد بسیار جمع و جور و سبک ساخته می‌شوند و این ویژگی موجب می‌گردد تا جابجایی آن‌ها به راحتی و بدون مشکلی انجام گردد.

علاوه بر آن در ساخت موتور برق هوندا از آلترناتورهای برقی استفاده کرده‌اند که هر روز پیشرفته‌تر خواهند شد و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین پنل آن‌ها به گونه‌ای طراحی گردیده است که در برابر عواملی مانند گرد و غبار مقاومت بالایی دارند.

به طور کلی عمر مفید این موتور‌ برق‌های ژاپنی بسیار بالا است، بنابراین در کوتاه مدت خراب نخواهد شد. پس از هزینه اضافی برای خرید مجدد جلوگیری خواهد کرد.

همچنین استهلاک آن بسیار پایین است و به دلیل که از سوپاپ بغل در طراحی این موتور ها استفاده شده است، باعث کاهش مصرف ۳ درصدی سوخت می گردد. به همین دلیل در هزینه‌های نگهداری نیز صرفه جویی می‌گردد.


مدل های مختلف موتور برق هوندا


مدل‌های مختلفی از این موتور برق‌ وجود دارند که با بهترین تجهیزات و استفاده از سیم پیچی مسی توانایی تنظیم دور موتور را خواهند داشت. یکی از این مدل‌ها را می‌توان مدل سری SHX دانست که این مدل دارای ویژگی‌های متفاوتی است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان دارا بودن دور موتور به حالت اتوماتیک، باک 3.7 لیتری، سیستم کنترل میزان مصرف و نمایش تعویض روغن اتوماتیک اشاره نمود. همچنین در حالت نرمال حدود ۵ الی ۶ ساعت بدون نیاز به پر کردن باک با بنزین می‌تواند کار کند.


مدل موتور برق هوندا المکس


مدل موتور برق های هوندا در سه مدل عرضه می‌گردد که گنجایش این مدل‌ها۲۰ تا ۳۵ لیتر است و وزنی که این موتورها دارند حدود ۳۸ تا ۶۸ کیلوگرم است. این سری موتورها نسبت به موتورهای قبلی وزن بیشتری دارند که این وزن بیشتر به دلیل بزرگ بودن باک آن‌ها است و این موضوع باعث شده تا قابلیت انجام کار در زمان بیشتر را داشته باشند.


موتور برق هوندا المکس SHT


این نوع مدل معمولا در سیستم‌های مخابراتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا این مدل موتور برق‌ها توانایی تولید برق سه فاز و تک فاز را دارند و می‌توان گفت که بیشترین وزن را در بین موتور برق ‌های ژاپنی به خود اختصاص داده‌‌اند. در کل وزن این موتور برق‌ها بین ۱۵۸ تا ۱۷۵ کیلوگرم است. ظرفیت باک این موتور برق‌ها نیز نسبتا زیاد است و باک این موتورها نسبت به مدل‌های دیگر بزرگتر طراحی شده است.

همچنین مقدار صدای تولیدی در این مدل موتور برق هوندا حدود ۷۵ دسی بل است و این سری از موتور برق‌ها شامل مدل های مختلف مانند SHT 11500 ،SHT 13000 هستند.



موتور برق هوندا EKB2900LR2


این موتور برق‌ها برای استفاده وسایل مصرفی نظیر تلویزیون، یخچال و وسایل روشنایی مناسب است که با استفاده از این موتور برق‌ها می‌توان یک یخچال کوچک را راه اندازی کرد. ولی به دلیل فشارهای زیادی که به موتور وارد خواهد شد موتور پس از مدتی دچار استهلاک می‌گردد.

وزن این مدل از موتور برق حدود ۴۵ کیلوگرم است که تقریبا وزن بالایی دارد. پس به عنوان یک تامین کننده برق مناسب در کمپ‌های گردشگری مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. همچنین جابجایی این موتور برق‌ها به دلیل وزن بالای آن‌ها کمی مشکل خواهد بود.

جالب است بدانید که کمپانی هوندا موتور دیگری نیز ساخته است که مشخصات فنی آن مشابه به موتور ذکر شده است. ولی با این تفاوت که حجم مخزن سوخت آن کمتر و وزن آن نیز حدود ۳۹ کیلوگرم است.


موتور برق هوندا EKB2900LR2


در واقع از موتور برق های هوندا هنگام قطع جریان برق اصلی استفاده می‌گردد و وسایلی که ضرورت دارند را می‌توان تا زمان وصل شدن جریان برق به کمک این مدل موتور برق روشن نگه داشت.

از این مدل موتور برق‌های ژاپنی در مواقع ضروری و جهت روشن نگه داشتن وسایلی مثل یخچال‌ کوچک، روشنایی، تلویزیون و... استفاده می‌گردد.

سخن آخر


در نهایت می‌توان گفت که انواع موتور برق های هوندا را از بهترین نوع موتور برق ‌های ژاپنی می‌دانند. این موتور برق‌ها ساخت کشور ژاپن هستند و با بنزین کار می‌کنند

هر یک از این موتور ها با توجه به تامین نیاز فرد انتخاب می گردد. همچنین جهت استفاده از مصارفی نظیر روشن کردن تلویزیون و یخچال می توان از این موتور برق‌ها کمک گرفت.

علاوه بر آن این موتور برق‌ها از بهترین قطعات ساخت شده‌اند که با توجه به طراحی جمع و جور و وزن کمی که دارند بیشتر آن‌ها قابل حمل هستند. به همین دلیل طرفداران و خریداران زیادی دارند.


"تیم انرژی گستر سعدی با اتکا بر دانش، تخصص و بهره مندی از نیروهای متخصص و متعهد خود، پاسخگوی نیازمندی های مشتریان در زمینه مشاوره خرید، طراحی، تامین، نصب، راه اندازی و ارائه خدمات پس از فروش از قبیل سرویس و نگهداری میباشد."

جهت دریافت مشاوره تخصصی رایگان، با ما تماس بگیرید. 02133945703-4

saadico