ژنراتور برق ماینر



ژنراتور برای ماینینگ ارز دیجیتال

بازار تجارت و استخراج ارز‌های دیجیتال بحث داغ این روزها است و به دلیل سودآوری قابل توجه این بستر، افراد زیادی مایل هستند در این زمینه فعالیت کنند. یکی از مهم‌ترین مسائل در زمینه‌ی استخراج ارزهای دیجیتال، تأمین برق ماینر است. در کشورهای که هزینه‌ی انرژی در آن‌‌ها بالا است، هزینه برق ماینر در حدی است که استخراج ارز دیجیتال به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست. اما در ایران به دلیل ارزان بودن انرژی و در دسترس بودن آن برای همه مردم، استخراج ارزهای دیجیتال سودآوری قابل توجهی دارد.

از انواع ژنراتور، ديزل ژنراتور بائودين می باشد.

در این مقاله روش‌های تامین انرژی برای استخراج ارز دیجیتال را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم و در نهایت ارزان‌ترین روش تامین برق ماینر را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر شما هم به دنبال فعالیت در این بازار پول‌ساز هستید، برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.


برای استخراج ارزهای دیجیتال از دستگاهی تحت عنوان ماینر استفاده می‌شود. برای راه اندازی یک خط تولید ارز دیجیتال اینترنت، یک دستگاه ماینر و یک کامپیوتر لازم است. هرچند پیاده سازی خط تولید استخراج ارز دیجیتال ساده به نظر می‌رسد، اما تولید برق برای استخراج ارز دیجیتال در سطح منطقی موضوع قابل بحثی است که در بسیاری از کشورها حل نشده باقی مانده است.

در ادامه به بررسی ديزل ژنراتور ماينر خواهیم پرداخت، همچنین شما میتوانید با کلیک بر روی لینک درباره ژنراتور  نیز اطلاعات مناسبی کسب نمایید.

شاید با خود فکر کنید که می‌توان از برق شهری و یا صنعتی برای تولید ارز دیجیتال استفاده کرد، اما باید بدانید که استفاده از برق کشور برای استخراج ارز دیجیتال غیر قانونی است و در صورتی که اداره برق به مبلغ قبض شما شک کند و بازرسی محل انجام دهد، با جریمه‌های بسیار سنگینی مواجه خواهید شد.

بهترین راه برای تولید و استخراج ارز دیجیتال استفاده از ژنراتور برق ماینر است. به طور کلی چند روش برای تامین برق ماینر وجود دارد که استفاده از ژنراتور برای ماینینگ ارز دیجیتال یکی از آن‌ها است. ضمن معرفی هر کدام از این روش‌ها در این مقاله به بررسی معایب و مزایای آن‌ها خواهیم پرداخت.



قبل از پاسخ به این سؤال ابتدا باید خود ژنراتور و انواع آن را مورد بررسی قرار دهیم. ژنراتور دستگاه تولید کننده برق و انرژی الکتریسیته است که با کمک انرژی‌های دیگر مانند انرژی آب، باد و گاز برق تولید می‌کند. انواع مختلف ژنراتورها از جمله ژنراتور برق دیزلی، گازی، بنزینی، خورشیدی، بادی، آبی و ... برای تولید برق در مصارف صنعتی و حتی خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این میان ژنراتورهای خورشیدی، گازی و گازوئیلی بهترین ژنراتور برای استفاده خانگی و همچنین استفاده به عنوان ژنراتور برق ماینر هستند. در ادامه هر کدام از این ژنراتورها را مورد بررسی قرار می‌دهیم و بهترین ژنراتور برای ماینینگ ارز دیجیتال را معرفی خواهیم کرد، همچنین برای بررسی ژنراتور استمفورد نیز میتوانید روی لینک کلیک نمایید.



ژنراتورهای بنزینی برای مصارف کوچک و تولید برق در ولتاژ کم مناسب هستند. به صورت مداوم بیش از 4 الی 5 ساعت نمی‌توانند کار کنند زیرا سیستم خنک کننده موتور آن‌ها از طریق هوا عمل کرده و قابلیت خنک کنندگی بالایی ندارد. به همین منظور در بازه‌های زمانی 4 یا حداکثر 5 ساعت باید به مدت چند ساعت خاموش شوند تا موتور به صورت کامل خنک شود. از آنجایی که امکان قطع برق در مزرعه ماینر وجود ندارد، در صورت استفاده از این دستگاه باید حداقل از دو دستگاه استفاده کرد که در صورت خاموشی یک دستگاه برق سیستم قطع نشود.

ژنراتور برق ماینر بنزینی، صدای بسیار زیادی دارد و به همین دلیل باید در محیط‌های که رفت و آمد وجود ندارد و غیر از مناطق مسکونی استفاده شود.

ژنراتور برای ارز دیجیتال

پنل خورشیدی برای ماینینگ

یکی دیگر از انواع دستگاه تولید برق بیت کوین پنل خورشیدی است که با استفاده از انرژی نور خورشید برق مورد نیاز برای دستگاه ماینینگ را تولید می‌کند. هرچند این دستگاه‌ها هزینه راه اندازی اولیه بالایی دارند، اما مزایای زیادی نسبت به ژنراتور برق ماینر دارند. از جمله این مزایا تولید برق پاک، عدم آلودگی محیط زیست و نداشتن هزینه انرژی نام برد. با همه این تفاسیر و مقایسه قیمت دیزل ژنراتور برای ماینینگ همچنان ژنراتور برق ماینر نسبت به پنل خورشیدی مقرون به صرفه‌تر است.

در گام اول هزینه‌ی اولیه‌ی راه اندازی پنل خورشیدی بسیار بالا است. هزینه‌ی تعویض سالیانه باتری مبلغ قابل توجهی است و گاهان از مصرف سوخت ژنراتور برق ماینر بیشتر خواهد شد. پنل خورشیدی فقط در طول روز می‌تواند برق تولید کند در حالی که دستگاه ماینر باید به صورت شبانه روزی کار کند تا استخراج ارز دیجیتال انجام شود.استفاده از پنل خورشیدی در مواقعی که به کار بردن ژنراتور برای ماینینگ ارز دیجیتال امکان‌پذیر نیست، تحت شرایط خاصی می‌تواند توجیه اقتصادی داشته باشد. اما در شرایط فعلی ایران و با وجود قیمت بسیار ارزان انرژی همچنان استفاده از ژنراتور برای ماینینگ ارز دیجیتال مقرون به صرفه‌تر است.


ژنراتور برق ماینر


دیزل ژنراتور دائم کار برای ماینر

استفاده از دیزل ژنراتور دائم کار برای ماینر یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین روش‌های تأمین برق ماینر است. قیمت دیزل ژنراتور برای ماینینگ مقرون به صرفه بوده و به دلیل قیمت پایین گازوئیل در ایران هزینه تولید برق بسیار کم خواهد بود. به طور کلی در میان انواع ژنراتور برای ارز دیجیتال، ژنراتور دیزلی قیمت مناسب‌تری دارد، همچنین با توجه به کارکرد شبانه روزی این ژنراتور ها، بسیاری از ديزل ژنراتور كم صدا نیز استفاده مینمایند.

نحوه‌ی عملکرد دیزل ژنراتور دائم کار برای ماینر به این صورت است که هوا به همراه سوخت گازوئیل وارد سیلندرها شده و پس از احتراق مولد شروع به تولید برق می‌کند. به دلیل عدم استفاده از شمع، دلکو و کویل در ساختار ژنراتورهای دیزلی، تعمیر و نگهداری آن‌ها بسیار کم هزینه و راحت است. در مقایسه با موتور برق‌های بنزینی و گازسوز به دلیل چگالی سوخت دیزل قدرت و توان بیشتری می‌توان دریافت کرد.

تنها عیب استفاده از دیزل ژنراتور دائم کار برای ماینر، سر و صدای زیاد آن است. در مکان‌هایی که گاز شهری وجود ندارد و یا به دلایل قانونی امکان استفاده از گاز شهری برای تامین انرژی ماینر وجود ندارد، استفاده از ژنراتورهای دیزلی بهترین ترفند برای تامین انرژی ماینر است.

اکثر مزارع استخراج ارز دیجیتال در سوله‌های خارج از شهر ساخته می‌شود و در این سوله‌ها دسترسی به برق صنعتی و همچنین گاز شهری وجود ندارد. در این حالت دیزل ژنراتور دائم کار می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی برای تولید برق باشد. جدای از اینکه استفاده از موتور دیزلی برای تولید برق و استخراج ارز دیجیتال منع قانونی ندارد.

تنها موردی که برای استفاده از دیزل ژنراتور دائم کار برای ماینر باید در نظر داشته باشید، استفاده در فضای باز و غیرمسکونی به دلیل آلودگی و همچنین سر و صدای زیاد دستگاه است.

هرچند به صورت دائم می‌توان از این دستگاه استفاده کرد ولی به منظور بازدهی بیشتر و کاهش استهلاک دستگاه پیشنهاد ما خرید دو دستگاه و روشن کردن نوبتی دستگاه‌ها است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید دیزل ژنراتور دائم کار برای ماینر و مشاوره در مورد دستگاه‌ها، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مطلب پیشنهادی: مصرف سوخت ديزل ژنراتور


دستگاه تولید برق بیت کوین

استفاده از ژنراتور گازی برای ماینینگ

ژنراتورهای گازی یکی دیگر از انواع دستگاه تولید برق بیت کوین هستند. استفاده از این دستگاه‌های در فضاهای شهری و در مکان‌هایی که به دلیل محدودیت سر و صدا نمی‌توان از دیزل ژنراتور دائم کار برای ماینر استفاده کرد، قابل توجیه است. گاز طبیعی در نقاط شهری به صورت ارزان در دسترس است و به همین دلیل مشکل تامین سوخت برای این دستگاه‌ها وجود ندارد. اما باید در نظر داشته باشید که استفاده از گاز شهری برای مصارف صنعتی و همچنین تولید ارز دیجیتال غیر قانونی است و در صورتی که مشخص شود، شما از گاز شهری برای تولید ارز دیجیتال استفاده کرده‌اید، با پیگرد قانونی و جریمه‌های سنگین روبه‌رو خواهید شد.

مهم‌ترین مزیت استفاده از ژنراتور گازی برای ماینینگ به جای ژنراتور دیزلی، هزینه کمتر سوخت گاز مایع است. قیمت سوخت گاز مایع نسبت به گازوئیل و بنزین کمتر است و همین باعث شده است که استفاده از ژنراتور گازی برای ماینینگ اقدامی مقرون به صرفه باشد.

ژنراتورهای گازسوز به دلیل گرمای زیاد موتور امکان استفاده‌ی مداوم را ندارند و در صورت استفاده حتماً باید دو دستگاه از این ژنراتور خریداری شود و به صورتی نوبتی در بازه کاری قرار بگیرند، یکی از بهترین ژنراتور های بازار که فروش بالایی دارد، خرید ژنراتور برق سه فاز یکی از پیشنهاد های امروزه اکثر فروشندگان میباشد.

گرمای تولید شده توسط ژنراتورهای گازسوز بسیار بیشتر از سایر ژنراتورها از جمله ژنراتورهای دیزلی است. در صورتی که برای رفع و کنترل این گرما اقدامات لازم انجام نشود، موجب آسیب جدی به موتور خواهد شد. در مزرعه‌های استخراج بیت کوین موضوع خنک کردن ماینرها نیز مطرح است. به همین دلیل وقتی مسئله‌ی خنک کردن ژنراتور برق نیز به آن اضافه شود، ماجرا کمی مشکل ساز خواهد بود. البته این بدین معنی نیست که تحت هیچ شرایطی نمی‌توان از ژنراتور گازی استفاده کرد. با بزرگ‌تر کردن رادیاتور در ساختار ژنراتورهای گازی، تا حدودی مشکل گرمای بیش از موتور رفع شده است.


ژنراتور برای ماینینگ ارز دیجیتال

اگر به گاز صنعتی دسترسی دارید، با مشاوره از کارشناسان فنی ما میتوانید ژنراتور برای ماینینگ ارز دیجیتال را که هزینه کمتریی نسبت به سایر دستگاه های موجود که در بازار وجود دارد را انتخاب نمایید، و اگر به گاز صنعتی دسترسی ندارید میتوانید ژنراتور برای ماینینگ ارز دیجیتال بهنیه شده از نظر سوخت را انتخاب و تهیه نمایید.


قیمت دیزل ژنراتور برای ماینینگ

هر کدام از منابع برق ماینر که در این مقاله مطرح شد با توجه به شرایط و موقعیت مکانی ماینر دارای معایب و مزایایی هستند. اما به طور کلی برای شرایط فعلی ایران و قیمت مناسب سوخت گازوئیل و در دسترس بودن آن، بهترین دستگاه تولید برق بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، دیزل ژنراتور دائم کار برای ماینر است. این دستگاه با توجه به شرایط آب و هوایی ایران و همچنین با در نظر گرفتن اینکه بیشتر مزارع استخراج ماینر در خارج از شهر و در سیلوها تأسیس می‌شوند، بهترین و مقرون به صرفه‌ترین گزینه است. نظر به اینکه به دلیل ویژگی‌های موتور این دستگاه امکان تامین برق ماینر فقط با یک دستگاه دیزل ژنراتور وجود دارد.

در پایان اگر نیاز به تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور خود دارید میتوانید روی لینک کلیک نمایید.


"تیم انرژی گستر سعدی با اتکا بر دانش، تخصص و بهره مندی از نیروهای متخصص و متعهد خود، پاسخگوی نیازمندی های مشتریان در زمینه مشاوره خرید، طراحی، تامین، نصب، راه اندازی و ارائه خدمات پس از فروش از قبیل سرویس و نگهداری میباشد."

جهت دریافت مشاوره تخصصی رایگان، با ما تماس بگیرید. 02133945703-4

saadico